Ametlik: Volvo esimene elektriauto valmistatakse Hiinas

Eelmisel nädalal hakkasid ringlema jutud, nagu võiks Volvo oma esimese elektriauto ehitada Hiinas ja eelkõige ka Hiina turu jaoks. Kui tollal oli tegu niiöelda lekkinud informatsiooniga, siis nüüd kinnitas Volvo ametlikult, et nende esimest CMA arhitektuurile ehitatavast elektriautot hakatakse tõepoolest koostama Hiinas. 

CMA platvorm vihjab esialgu, et Volvo esimene elektriauto saab olema pigem väiksemat kasvu, näiteks midagi sarnast 40.2 ideeautole. Samal ajal valmistab Volvo aga ette ka mõnevõrra suuremate autode jaoks sobiva SPA arhitektuuri elektrifitseerimist. Viimase peale valmistatakse praegusel hetkel XC90, V90 ja S90 mudeleid. 

Volvo on peale Geely omandusse langemist üsna aktiivselt Hiina suunas laienenud. Hetkel on neil seal kolm tehast. Arvestades Hiina riiklikke püüdlusi õhusaaste vähendamiseks ja linnade elamistingimuste parandamiseks, on elektriautod just Hiinas kiirelt populaarsust kogumas. Volvo on seadnud endale eesmärgiks 2025. aastaks müüa kokku miljon hübriidest ja elektrilist autot ning 2019. aastal müügile tulev elektriauto annab kindlasti oma panuse selle eesmärgi täitmiseks. 

Märksõnad: volvo
40
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Toyota hakkab LA-s vesinikul töötavaid veoautosid katsetama

Oleme siinsetelgi lehekülgedel viimaste kuude jooksul korduvalt kirjutanud, kuidas rohelise transporditehnoloogia võiduajamist on hetkel võitmas elektriautod, samas kui vesinikutehnoloogia on mõnes mõttes tahaplaanile jäänud. Seda aga ainult autotranspordis, sest suurte ja raskete veoste vedamisel on vesinikul jätkuvalt elektriautode ees üks suur eelis - kiire tankimine. 

Toyota, kes on märkimisväärselt investeerinud kütuseelementidega sõiduautodesse, võttis Mirai jaoks välja töötatud vesinikutehnoloogiad mõnevõrra suuremas mastaabis kasutusele ning alustab Los Angelese sadamas nullemisiioonidega veoautode projekti "Project Portal."

Toyota loodab sellega viia LA sadamasse veoautod, mis suudavad kiirelt, efektiivselt ning ilma heitgaasideta kohapeal konteinereid ja muud vajalikku ühest kohast teise transportida. Veoautod on varustatud kahe Mirai kütuseelemendikomplektiga ning koos 12 kWh akublokiga suudab reka välja käia kuni 670 hobujõudu. Tankima peab masinat umbes iga 320 km järel. 

Kuigi Toyota jätkab endiselt ka vesinikuautode valmistamist, arendamist ja müüki, on ka nemad senisest aktiivsemalt elektriautode suunas vaatamas. Samas on vesinikust energia tootmisel teatav konkurentsieelis just suuremate masinate, rekade ja busside kontekstis, sest need peaksid teatud ajahetkel võimalikult suure distantsi läbima ning 30-60 minutit ülivõimsas kiirlaadimisjaamas ootamist pole just ideaalne lahendus. Vesinikupaagi saaks samal ajal täita sama kiiresti nagu tavalise auto kütusepaagigi. 

Märksõnad: autouudised
project portal vesinikureka kütuseelement vesinik
Jaga:

Fotod: värske Lexus NX

Pärast ligi nelja aastat turul uuendas Lexus NX mudelit. Shanghais esitletav NX on värskenduskuuri järgselt saanud ajakohasema välimuse.

Disainerid muutsid nii esivõre kui ka pamperi välimust ning eesmärk oli, et need sulanduksid paremini kokku kapoti ja esiustega. Lisavalikus on ka nüüd uued tuled. Tagumisi tulesid on veidi muudetud, sama kehtib ka tagadifuusori kohta. Tippvariandi ostja saab ka uued 18-tollised veljed.

Salongi paigaldati eelmisest suurem 10,3-tolline ekraan ning rohked nupud vahetati nelja lihtsasti kasutatava lüliti vastu. Tootja sõnul on kõik salongis leiduvad nupud ja lülitid satiinmetalli läikega.

NX 2018 vahetab ka nime. Õigemini vahetab vaid üks variant - varasem NX 200t hakkab kandma NX 300 nime. NX-l säilib 2-liitrine turbomootor ning NX hübriid kasutab 2,5-liitrist ajamit ja kahte elektrimootorit.


Olulised täiendused tehti ka kere all. Lexusel on parem vedrustus, mis suudab ka ise kohaneda sõiduoludele vastavalt. AVS adaptiivne vedrustus pärineb LC 500 mudelilt.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

PSA peab kulusid vähendama ning ehitama Hiina languse peatamiseks linnamaasturi

PSA Grupi tegevjuht Carlos Tavares ütles, et grupis on vaja viia läbi drastiline kulude kokkuhoid ning ehitada Hiina turu jaoks müügilanguse seiskav linnamaastur.

Tavares rääkis Shanghai automessil, et PSA peab leidma uue ärimudeli ning vähendama detailide ostmisele, logistikale ja tootmisele kuluvaid summasid. Tavares tunneb, et on sattumas Hiinas järjest suurema surve alla, sest kohalikud pöörduvad aina kvaliteetsemaid autosid ehitavate Hiina tootjate nagu Geely, Guangzhou ja Baojuni poole. Viimane on General Motorsi ja SAIC-i ühisettevõte.

PSA ehitab Hiinas Peugeot ja Citroëni mudeleid koos Dongfengiga. Dongfeng omab ka 13,7 protsenti PSA Grupist. DS mudeleid paneb kokku teine partner, Changan Automobile.

Suurema konkurents Hiinas survestasid Lääne tootjaid ja nende kohalikke partnereid, et need alandasid hindu. “Ühisettevõtted sattusid paanikasse,” ütles Tavares.


Hiina turg kasvas mullu 15% ning tänavu on kasv positiivne, kuid eelmisest aastast väiksem. PSA langus piirkonnas oli 16% ning see kukub tänavugi. Kahe kuuga on langus suurenenud. Tavares näeb languse taga ka seda, et nad ei paku piisavalt linnamaastureid, kuid hiinlased just neid aina rohkem soovivad. Citroëni C5 Aircross peaks veidi PSAd aitama.

Märksõnad: autouudised
PSA Grupp
Jaga:

Audi e-tron Sportback ideeauto on 2019. aastal valmiva mudeli eelkäija

Audi esitles lõpuks sportlikku e-tron Sportback ideeautot, mida saab näha ka varsti algaval Shanghai autonäitusel. Nagu nimigi ütleb, on tegu elektrilise ideeautoga ning Audi sõnul alustatakse juba 2019. aastal antud mudeli põhjale ehitatud elektrilise, emotsionaalse ja sõidumõnu pakkuva neljaukselise "kupee" tootmist. 

Audi elektriautode programm on tegelikult veelgi ambitsioonikam, kuna juba järgmisel aastal paisatakse müüki elektriline linnamaastur, mis võiks oma kõige võimsamas versioonis täis akudega sõita 500 km kaugusele. e-tron Sportback jätkab seejärel Audi elektriautode ambitsioone. 

Audi e-tron Sportback saab olema igati võimekas mudel. Praeguses konfiguratsioonis on masinal kokku kolm elektrimootorit - üks ees ja kaks taga. Koguvõimsuseks lubab Audi 429 hobujõudu, kuigi lühiajaliselt on seda võimalik suurendada kuni 496 hobujõuni. Nullist sajani kiirendab masin 4,5 sekundiga ja 95 kWh akublokiga on sõiduulatus väidetavalt 500 km, kuigi seda Euroopa standardi järgi, mis eeldab sõitmisel üsna ideaalilähedasi olusid. 

Välimuselt eristub masin ilmselgelt tavalistest sisepõlemismootoriga autodest ning nii see ka olema peab. Esivõre pole enam mitte niivõrd võre vaid ühest tükist koosnev suur paneel, mille ülaosas ilutseb Audi logo. Esiosa kaardub allapoole, kuid selle efekti petab ära tulede kõrgusel asuv horisontaalne paneel, mis jätab autost kõrgema, jõulisema ja sportlikuma mulje. Tähelepanu väärivad ka tahavaatepeeglid või õigemini kaamerad, mis sama rolli täidavad. 

Masina esitlemine just Hiinas annab päris tugeva signaali, kust oodatakse elektriautodele kõige suuremat kasvupotentsiaali. Hiina on tõusnud maailma suurimaks elektriautode turuks ning tänu laadimispunktide kiirele levikule peaks elektriautod seal veelgi populaarsemaks muutuma. 

Märksõnad: autouudised
e-tron sportback concept shanghai elektriauto
Jaga: