Tänasest saab Eestis tellida VW uut mudelit Arteon

Volkswagen alustas tänavusel Genfi autonäitusel esitletud uusima avangardistliku gran turismo Arteon eelmüüki. Esimesed kliendid peaksid auto kätte saama juuli alguses.

Nii Arteon kui Arteon R-Line on saadaval bensiini- ja diiselmootoritega võimsusega kuni 206 kW (280 hj) TSI või 176 kW (240 hj) TDI mootori puhul. Mõlemad tippversioonid on standardvarustuses kahe siduriga käigukasti (DSG) ja 4Motion nelikveoga.

Arteon esindab Volkswageni nägemust preemiumautost, milles on kombineeritud klassikalise sportauto disainielemendid laugpärakere elegantsi ja ruumikusega. See on kombinatsioon emotsionaalsest disainist, sportlikust karismast, äärmisest paindlikkusest ning ruumikusest – teljevahe on tervelt 2841 mm ning pagasit mahub autosse 563-1557 liitrit. Tehnilise poole pealt väärivad uue Volkswageni puhul märkimist esi- või nelikvedu ning digitaalnäidikud ja -juhtseadised. Varustusse kuuluvad muuhulgas digitaalne näidikuplokk Active Info Display, esiklaasinäidik, 9,2-tollise klaasekraaniga uus infolustisüsteem Discover Pro ja viipejuhtimine.

Arteoni uuenduslikud juhiabi- ja mugavussüsteemid on avangardsele kontseptsioonile väärikateks kaaslasteks. Seda illustreerivad hästi kolm uut tehnoloogiat. Uusima põlvkonna pikivaheregulaatoriga kiirushoidik (ACC) võtab nüüd arvesse ka selliseid andmeid nagu kiirusepiirangud ja teekonnainfo ning muudab vastavalt neile automaatselt sõidukiirust. Tuginedes navisüsteemi GPS-andmetele ja teekartidele oskavad uued, kiirtevihu ennetava juhtimisega dünaamilised pöördetuled lähenevat kurvi oodata ning valgustavad seda veel enne, kui juht tegelikult sinna sisse pöörab. Teise põlvkonna hädaabisüsteem Emergency Assist tõstab oluliselt ka turvalisust: kui juht pole tervislikel põhjustel enam võimeline oma ülesandeid täitma, suudab süsteem enda võimaluste piires mitte ainult autot pidurdada, vaid selle ka aeglasemasse sõiduritta roolida, kui liiklusolud võimaldavad.

Lisaks kõrgekvaliteedilisele baasmudelile on gran turismo saadaval ka eksklusiivsel R-Line varustustasemel. Lisavarustuse hulgast on võimalik mudelile lisada ka panoraamkatuseluuk, kolmetsooniline automaatne kliimaseade (Air Care Climatronic koos õhukvaliteedi anduri ja allergeenifiltriga), masseerivad istmed ees, roolisoojendus ja kahevärviline nappa-nahast interjöör.

Arteoni hinnad algavad nii Eestis kui Leedus 32 000 eurost. Baasmudel on saadaval 2017. aasta kevadest. R-Line ja kahe võimsama mootori – 206 kW / 280 hj (TSI) ja 176 kW / 240 hj (TDI) – puhul algavadArteoni hinnad vastavalt 45 587 ja 46 396 eurost. Volkswageni mudelivalikus võtab Arteon sisse koha Passatist kõrgemal. Uut Volkswagen GT-autot hakatakse tootma Saksamaal asuvas Emdeni tehases.

Märksõnad: volkswagen
Volkswagen Arteon
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Streik võib Tesla Model 3 tootmist segada

Tesla ostis mõni aeg tagasi ettevõtte Grohman Engineering ning nüüd pole välistatud tütarettevõttes võib puhkeda streik, mis võib juulis algava Model 3 tootmise edasi lükata.

Tesla ostis Grohman Engineeringu, et luua pädev inseneride grupp, mis aitaks kiirendada Model 3 arendamist ja tootmist. Nüüd on aga võimalus, et 660 Grohman Engineeringu, mis muudeti Tesla Advanced Automation Germany’ks, töötajat hakkavad streikima.

Streigi taga on ametiühingu kehtestatud palgast 30% väiksem palk. Lisaks veel see, et Tesla tühistas kõik muud Grohmani tööd, mis ei olnud seotud Teslaga. See aga paneb inimesed tuleviku pärast muretsema. Peale selle teeb veel muret, et Grohmani looja lahkus ettevõttest.

Tesla pakkus probleemi lahendamiseks välja, et tõstab osadel töötajatel kuupalka kuni 150 eurot, kuid selline käik jääks ikka allapoole ametiühingute kehtestatud palkade. Ametiühing nõuab Teslalt pea 400 eurost kuusissetuleku tõusu.


Igasugune streik Teslas võib ohustada Model 3 tootmist.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Uus G-klass säilitab oma kandilise kuju

Mercedes ei loobu veel alates 1979. aastast müügil olnud ikoonilisest G-klassist ning maasturi järgmine põlvkond säilitab paljudele südamelähedase, paljude jaoks maja meenutava kuju.

Daimleri peadisainer Gorden Wagener rääkis New Yorgi autonäitusel portaalile Automotive News, et nad kujundasid kõik uuesti. Tema sõnul näeb uuendatud G-klassi lähitulevikus. Maastur saab uue roolisüsteemi, kaasaegse vedrustuse ning lisaks muutub G-klass laiemaks ja kergemaks.

“Me peame säilitama kandilise kuju,” ütles Wagener. “Peame disainiga vastutustundlikult ümber käima, muidu see ei oleks G-klass. Seega see peab olema teravate nurkadega,” rääkis peadisainer. Wagener kinnitas, et G-klassil säilib tuttav kuju, kuid see tuleb eelkäijatest täiskasvanulikum.

G-klassi tootmine jätkub Austrias Magna Steyri tehases. Uut mudelit peaks nägema selle aasta jooksul.



Märksõnad: autouudised
Jaga:

Citroën jätkab linnamaasturite turu vallutamist C5 Aircrossiga

Citroën tahab Euroopa ja Hiina linnamaasturite turgu raputada C5 Aircrossi mudeliga. Auto esineb sel nädalal Shanghai autonäitusel.

PSA Gruppi kuuluv Citroën lasi praegu välja kaks C5 Aircrossi tiiserit. Auto kohta saame rohkem infot pärast tänast esinemist. C5 Aircross läheb Hiinas müügile selle aasta teises pooles ning Euroopas enne aasta lõppu.

EMP2 (Efficient Modular Platform) platvormile ehitatud Citroëni kohta pole hetkel rohkem andmeid. Sama arhitektuuri kasutavad ka Peugeot 3008 ja DS 7 Crossback.

C5 Aircrossile eelnes Aircross SUV ideeauto, mida näidati esimest korda 2015. aastal samuti Shanghais. Autot hakatakse tootma Prantsusmaal Rennes’is.


Mullu langes Citroëni müük Hiinas 17% 250 000 autoni ning Hiina turg moodustab Citroëni müügist viiendiku. PSA Grupi langus oli 16% 618 000 autoni.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Fotod ja videod: Škoda Octavia RS ja Scout 2017

Škoda näitas eelmise aasta lõpul oma populaarseim mudeli Octavia uut versiooni. Siis muudeti Octavia esitulesid ning mudel eristati selgemalt Rapidist ja Superbist. Nendel fotodel näeb Octavia perekonna kõige rohkem maksvaid RS ja Scout variante.

RS-i 2-liitrine TSI toodab nüüd 230 hobujõudu ning käies veel rohkem raha välja, saab osta RS 245 variandi. Viimase puhul on tegu kõige kiirema seeriatoodetava Octaviaga - mudelil kulub 100 km/h saavutamiseks 6,6 sekundit. 2-liitrise TDI mootori suurim saavutus on 380 Nm pöördemomenti ning seda soovi korral osta nelikveoga.

Scout on baasvarustuses nelikveoga ning kõrgema kliirensiga. Sel on Audi arendatud 1,8-liitrine TSI, mis toodab 180 hobujõudu ja on paaris kuuekäigulise DSG kastiga. Enamus inimesi ostavad Scouti aga 2-liitrise diiselajamiga, mis arendab kas 150 või 184 hobujõudu. Kuuekäiguline DSG sobib mõlema variantiga, kuid nõrgema diiselmootor tuleb ka seitsmekäigulise DSG-ga.

Märksõnad: autouudised
Jaga: