Toyota hakkab LA-s vesinikul töötavaid veoautosid katsetama

Oleme siinsetelgi lehekülgedel viimaste kuude jooksul korduvalt kirjutanud, kuidas rohelise transporditehnoloogia võiduajamist on hetkel võitmas elektriautod, samas kui vesinikutehnoloogia on mõnes mõttes tahaplaanile jäänud. Seda aga ainult autotranspordis, sest suurte ja raskete veoste vedamisel on vesinikul jätkuvalt elektriautode ees üks suur eelis - kiire tankimine. 

Toyota, kes on märkimisväärselt investeerinud kütuseelementidega sõiduautodesse, võttis Mirai jaoks välja töötatud vesinikutehnoloogiad mõnevõrra suuremas mastaabis kasutusele ning alustab Los Angelese sadamas nullemisiioonidega veoautode projekti "Project Portal."

Toyota loodab sellega viia LA sadamasse veoautod, mis suudavad kiirelt, efektiivselt ning ilma heitgaasideta kohapeal konteinereid ja muud vajalikku ühest kohast teise transportida. Veoautod on varustatud kahe Mirai kütuseelemendikomplektiga ning koos 12 kWh akublokiga suudab reka välja käia kuni 670 hobujõudu. Tankima peab masinat umbes iga 320 km järel. 

Kuigi Toyota jätkab endiselt ka vesinikuautode valmistamist, arendamist ja müüki, on ka nemad senisest aktiivsemalt elektriautode suunas vaatamas. Samas on vesinikust energia tootmisel teatav konkurentsieelis just suuremate masinate, rekade ja busside kontekstis, sest need peaksid teatud ajahetkel võimalikult suure distantsi läbima ning 30-60 minutit ülivõimsas kiirlaadimisjaamas ootamist pole just ideaalne lahendus. Vesinikupaagi saaks samal ajal täita sama kiiresti nagu tavalise auto kütusepaagigi. 

Märksõnad: toyota
project portal vesinikureka kütuseelement vesinik
Jaga:

Lisa oma kommentaar: