Tesla kutsub tagasi 53 000 autot

Tesla sarnase alustava autotootja jaoks võivad paljud asjad saatuslikuks saada ning üheks selliseks potentsiaalseks probleemiks on ka defektiga masinate tootmine. Kui näiteks Volkswagen saab hakkama isegi miljonitel masinatel esineva defekti parandamisega, siis Tesla, kes niigi enamuse ajast investeeringute tõttu kahjumis istub, sellist luksust endale lubada ei saa ning tõsine tootmisdefekt võib ettevõtte arengule vägagi pärssivalt mõjuda. 

Tesla avastas Model S-i ja Model X-i käsipidurite juures väikese defekti ning kutsub nüüd selle tõttu tagasi 53 000 möödunud aastal veebruari ja oktoobri vahel valmistatud masinat. Probleem seisneb Brembo poolt valmistatud väikeses hammasrattas, mis ei lase peale purunemist enam käsipidurit maha võtta. Tootmisdefekt mõjutab Tesla sõnul vaid 5 protsenti kõne all olevatest masinatest ning Tesla ei usu, et antud probleem võiks autoga sõitjatele otsest ohtu tekitada. Igaks juhuks otsustati aga defektse detailiga masinad parandusse kutsuda. 

Kõne all olevate masinate korda tegemine võtab Tesla esinduses aega umbes 45 minutit ning Tesla loodab parandustöödega valmis saada oktoobri lõpuks. Hetkel on pudelikaelaks Brembo tootmisvõimekus. Mõjutatud autodega võib seni edasi sõita, kuna ohtu liiklejale ei nähta. Halvimal juhul võib näiteks peale parkimist käsipidur peale jääda ja autot ei saa enam liigutada. 

Märksõnad: tesla
model s model x brembo
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volkswagen lubab, et nende elektriautod tulevad tavaautode hinnaga

Volkswageni elektriauto projekti juht Christian Senger ütles Auto Shanghai näitusel, kus esitleti rohkelt rohelisi sõidukeid, et nende elektrimudelite hinnad jäävad samasse vahemikku maavarasid põletavate mudelitega.

Arvestades, et elektriautode osad maksavad märkimisväärselt rohkem, on tegu väga julge lubadusega. “Pakkudes inimestele elektriautosid sama hinnaga, mis sisepõlemismootoriga autosid, muutub olukord turul,” ütles Senger. “Me töötame Volkswagenit ümber ning selleks on vaja sisepõlemismootorite juurest edasi astuda.”

Selline uudis meeldib vaevalt vähestele elektriautode tootjatele, eriti veel Teslal, mis müüs enda mudeleid üsna kallilt. Lisaks vajati Model 3 tootmiseks ettemaksu ja eeltellimusi.


Volkswagen on oma nägemust elektrisõidukitest näidanud I.D. ideeautode abil ning tootja vihjab, et septembris Frankfurdis näeb midagi suuremat.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

BMW ootab Hiinas kümneprotsendilist kasvu

BMW Grupp ennustab, et tänavu kasvab nende luksusautode müük Hiinas kümnendiku võrra. Terve maailma peale oodatakse 5 kuni 5,5-protsendilist edasiminekut.

Ian Robertson, Saksa tootja müügi- ja turundusjuht, ütles üleeile Auto Shanghai messil, et nad ettevõtte sees arvavad, et kogu grupi ehk BMW, Mini ja Rolls-Royce’i kasv jääb kümne protsendi ligi.

Mullu oli BMW Grupi kasv 11 protsenti 516 355 autoni. Robertsoni hinnangul ei ole oodata, et hinnad Hiinas muutuksid. Tootja valmistab ette ka kuuenda mudeli ehitamist Hiinas. BMW ühes oma ühisettevõtte BMW Brilliance Automotive’iga valmistub uue 5. seeria sedaani kokku panemiseks. Praegu toodetakse Hiinas ka X1 ja 1. seeriat.


Robertsoni sõnul pole neil hetkel rohkem kohalikke koostööpartnereid ja liitlasi kasvuks tarvis.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Hiinlaste Baidu tahab oma isesõitvate autode platvormi tasuta välja jagada

Isesõitvate autode arendamisel käib kõva võidujooks ning tundub, et hiinlased on selles valdkonnas Räniorus tegutsevatest ettevõtetest mõnevõrra maha jäänud. Hiina internetigigant Baidu püüab aga Waymole, Teslale ja paljudele autotootjatele kiirelt järgi jõuda ja teha seda pakkudes oma platvormi autotootjatele tasuta. 

Baidu loodab, et mitmed isesõitvaid autosid arendavad ettevõtted võtavad niimoodi kasutusele nende platvormi ja aitavad seda seejärel edasi arendada. Mingeid paralleele võiks ehk tõmmata Google Androidiga, mida nutitelefonide tootjad samuti oma põhiplatvormina kasutavad, kuid mille peale ehitatakse Samsungi või HTC või Sony jaoks sobiv ja niiöelda personaalne versioon. 

Baidu üheks lootuseks on niimoodi leida enda tarkvarale suurem hulk kasutajaid, et siis sealt kogutud andmete põhjal oma tarkvara edasi arendada. Baidul on olemas load isesõitva tehnoloogia testimiseks Californias ning sama tehakse ka Hiinas. Samuti on ettevõttel koostöölepped mitmete autotööstuses olulisete ettevõtetega, kuigi hetkel pole veel selge, kui kaugele Baidu oma arendustööga jõudnud on. Kui nende autod Californias mingi hetk ka ringi sõitma hakkavad, saab nende platvormist ka parema ülevaate. 

Märksõnad: autouudised
baidu hiina isesõitev auto
Jaga:

MG esitles võluvat elektrilist ideeautot

Nüüdseks küll hiinlaste omanduses, kuid ajalooliselt briti sportautode valmistaja MG (Morris Garage) liigub tasapisi uuesti oma sportlike juurde suunas. Kui viimaste viie-kuue aasta jooksul esitletud masinad on pigem tavalised, igapäevakasutuseks mõeldud sõiduautod, siis Shanghais esitletud MG E-Motion ideeauto näitab, milline üks tõeline MG olema peaks. 

MG E-Motioni näol on tegu modulaarsele spetsiaalselt elektriautode jaoks disainitud platvormile ehitatud masinaga, mis peaks nullist sajani kiirendama vähem kui nelja sekundiga, samas kui sõiduulatuseks lubatakse 500 km. Kuigi konkreetset infot pole avalikustatud, võiks siit eeldada vähemalt 100 kWh akublokki. 

Eriti märkimisväärne on aga ideeauto välimus, mis oma tõsiseltvõetavale sportautole sobiva siluetiga toob kogu brändi tagasi eelmise sajandi hiilgeaegadeni. Elektriautol on suure mootori puudumisest hoolimata pikk esiosa ning üle terve auto ulatuvas graatsilised kurvid. Kriitilise koha pealt võiks esile tuua ehk mõnevõrra veidralt konkreetsete ja sirgete joonega esituled, mis auto üldpilti ehk kõige paremini ei sobi. 

Igatahes on E-Motion MG jaoks samm õiges suunas. Reaalsus on aga see, et hetkel valmistab MG pigem odavama otsa niiöelda massitarbekaupa, mistõttu ei tundu sportauto just kõige paremini ettevõtte senisesse suunda sulanduvat. Samas võiks see kogu brändi väärtust tõsta ning kui ideeauto juba olemas on, on ehk midagi, millele tootmisversioon valmis ehitada. 

Märksõnad: autouudised
e-motion concept shanghai
Jaga: