PSA peab kulusid vähendama ning ehitama Hiina languse peatamiseks linnamaasturi

PSA Grupi tegevjuht Carlos Tavares ütles, et grupis on vaja viia läbi drastiline kulude kokkuhoid ning ehitada Hiina turu jaoks müügilanguse seiskav linnamaastur.

Tavares rääkis Shanghai automessil, et PSA peab leidma uue ärimudeli ning vähendama detailide ostmisele, logistikale ja tootmisele kuluvaid summasid. Tavares tunneb, et on sattumas Hiinas järjest suurema surve alla, sest kohalikud pöörduvad aina kvaliteetsemaid autosid ehitavate Hiina tootjate nagu Geely, Guangzhou ja Baojuni poole. Viimane on General Motorsi ja SAIC-i ühisettevõte.

PSA ehitab Hiinas Peugeot ja Citroëni mudeleid koos Dongfengiga. Dongfeng omab ka 13,7 protsenti PSA Grupist. DS mudeleid paneb kokku teine partner, Changan Automobile.

Suurema konkurents Hiinas survestasid Lääne tootjaid ja nende kohalikke partnereid, et need alandasid hindu. “Ühisettevõtted sattusid paanikasse,” ütles Tavares.


Hiina turg kasvas mullu 15% ning tänavu on kasv positiivne, kuid eelmisest aastast väiksem. PSA langus piirkonnas oli 16% ning see kukub tänavugi. Kahe kuuga on langus suurenenud. Tavares näeb languse taga ka seda, et nad ei paku piisavalt linnamaastureid, kuid hiinlased just neid aina rohkem soovivad. Citroëni C5 Aircross peaks veidi PSAd aitama.

Märksõnad: peugeot
PSA Grupp
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Audi e-tron Sportback ideeauto on 2019. aastal valmiva mudeli eelkäija

Audi esitles lõpuks sportlikku e-tron Sportback ideeautot, mida saab näha ka varsti algaval Shanghai autonäitusel. Nagu nimigi ütleb, on tegu elektrilise ideeautoga ning Audi sõnul alustatakse juba 2019. aastal antud mudeli põhjale ehitatud elektrilise, emotsionaalse ja sõidumõnu pakkuva neljaukselise "kupee" tootmist. 

Audi elektriautode programm on tegelikult veelgi ambitsioonikam, kuna juba järgmisel aastal paisatakse müüki elektriline linnamaastur, mis võiks oma kõige võimsamas versioonis täis akudega sõita 500 km kaugusele. e-tron Sportback jätkab seejärel Audi elektriautode ambitsioone. 

Audi e-tron Sportback saab olema igati võimekas mudel. Praeguses konfiguratsioonis on masinal kokku kolm elektrimootorit - üks ees ja kaks taga. Koguvõimsuseks lubab Audi 429 hobujõudu, kuigi lühiajaliselt on seda võimalik suurendada kuni 496 hobujõuni. Nullist sajani kiirendab masin 4,5 sekundiga ja 95 kWh akublokiga on sõiduulatus väidetavalt 500 km, kuigi seda Euroopa standardi järgi, mis eeldab sõitmisel üsna ideaalilähedasi olusid. 

Välimuselt eristub masin ilmselgelt tavalistest sisepõlemismootoriga autodest ning nii see ka olema peab. Esivõre pole enam mitte niivõrd võre vaid ühest tükist koosnev suur paneel, mille ülaosas ilutseb Audi logo. Esiosa kaardub allapoole, kuid selle efekti petab ära tulede kõrgusel asuv horisontaalne paneel, mis jätab autost kõrgema, jõulisema ja sportlikuma mulje. Tähelepanu väärivad ka tahavaatepeeglid või õigemini kaamerad, mis sama rolli täidavad. 

Masina esitlemine just Hiinas annab päris tugeva signaali, kust oodatakse elektriautodele kõige suuremat kasvupotentsiaali. Hiina on tõusnud maailma suurimaks elektriautode turuks ning tänu laadimispunktide kiirele levikule peaks elektriautod seal veelgi populaarsemaks muutuma. 

Märksõnad: autouudised
e-tron sportback concept shanghai elektriauto
Jaga:

Fotod: Volkswagen I.D. Crozz ideeauto

Volkswagen tutvustas kolmandat I.D. kontseptsiooni. Crozz on elektril töötav crossover, mis ehitatakse elektrisõidukite jaoks arendatud MEB platvormile.

Muutub aina tavapärasemaks, et igal tootjal on oma crossover kupee. Volkswagen ehitas ideeauto, millest kasvab välja trendikas linnamaastur. Crozzil on futuristlikud silmad ning peenikesed ja tagaosale küündivad LED tagatuled. Insenerid jätsid kahe telje vahele võimalikult palju ruumi, et auto salong saaks mahukas.

Seest peaks olema langevast katusest hoolimata piisavalt ruumi tagareisijatele. B-piilarite puudumine ning liuguksed peaksid tagaistmel koha sisse võtmise lihtsaks tegema. Suurt panoraamkatust läbivad LEDide read. Neid saab viipeliigutusi kasutades kasutada salongi valgustamiseks.

Salongist leiab väga vähe nuppe ja lüliteid, neid asendab 10,2-tolline puuteekraan ja kõik vajalikud näidud ja spidomeeter kuvatakse 5,8-tollisele ekraanile.

Volkswagenit viivad edasi kaks elektrimootorit, mis toodavad 302 hj (225 kW). Neist 101 hj (75 kW) jõuab esi-, 201 hj (150 kW) tagasilda. Ideeauto tippkiirus on 180 km/h. Auto massist 48% on esisillal. Tootja sõnul sarnaneb masina juhitavus Golf GTI omaga.

Crozzil on 81 kWh aku ja see võimaldab läbida kuni 500 kilomeetrit. Kiirlaadimist kasutades täitub kau 80%-ni poole tunniga.


Esimene seeriatoodetav MEB platvormile ehitatav elektriline Volkswagen jõuab müügile 2020. aastal.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tänasest saab Eestis tellida VW uut mudelit Arteon

Volkswagen alustas tänavusel Genfi autonäitusel esitletud uusima avangardistliku gran turismo Arteon eelmüüki. Esimesed kliendid peaksid auto kätte saama juuli alguses.

Nii Arteon kui Arteon R-Line on saadaval bensiini- ja diiselmootoritega võimsusega kuni 206 kW (280 hj) TSI või 176 kW (240 hj) TDI mootori puhul. Mõlemad tippversioonid on standardvarustuses kahe siduriga käigukasti (DSG) ja 4Motion nelikveoga.

Arteon esindab Volkswageni nägemust preemiumautost, milles on kombineeritud klassikalise sportauto disainielemendid laugpärakere elegantsi ja ruumikusega. See on kombinatsioon emotsionaalsest disainist, sportlikust karismast, äärmisest paindlikkusest ning ruumikusest – teljevahe on tervelt 2841 mm ning pagasit mahub autosse 563-1557 liitrit. Tehnilise poole pealt väärivad uue Volkswageni puhul märkimist esi- või nelikvedu ning digitaalnäidikud ja -juhtseadised. Varustusse kuuluvad muuhulgas digitaalne näidikuplokk Active Info Display, esiklaasinäidik, 9,2-tollise klaasekraaniga uus infolustisüsteem Discover Pro ja viipejuhtimine.

Arteoni uuenduslikud juhiabi- ja mugavussüsteemid on avangardsele kontseptsioonile väärikateks kaaslasteks. Seda illustreerivad hästi kolm uut tehnoloogiat. Uusima põlvkonna pikivaheregulaatoriga kiirushoidik (ACC) võtab nüüd arvesse ka selliseid andmeid nagu kiirusepiirangud ja teekonnainfo ning muudab vastavalt neile automaatselt sõidukiirust. Tuginedes navisüsteemi GPS-andmetele ja teekartidele oskavad uued, kiirtevihu ennetava juhtimisega dünaamilised pöördetuled lähenevat kurvi oodata ning valgustavad seda veel enne, kui juht tegelikult sinna sisse pöörab. Teise põlvkonna hädaabisüsteem Emergency Assist tõstab oluliselt ka turvalisust: kui juht pole tervislikel põhjustel enam võimeline oma ülesandeid täitma, suudab süsteem enda võimaluste piires mitte ainult autot pidurdada, vaid selle ka aeglasemasse sõiduritta roolida, kui liiklusolud võimaldavad.

Lisaks kõrgekvaliteedilisele baasmudelile on gran turismo saadaval ka eksklusiivsel R-Line varustustasemel. Lisavarustuse hulgast on võimalik mudelile lisada ka panoraamkatuseluuk, kolmetsooniline automaatne kliimaseade (Air Care Climatronic koos õhukvaliteedi anduri ja allergeenifiltriga), masseerivad istmed ees, roolisoojendus ja kahevärviline nappa-nahast interjöör.

Arteoni hinnad algavad nii Eestis kui Leedus 32 000 eurost. Baasmudel on saadaval 2017. aasta kevadest. R-Line ja kahe võimsama mootori – 206 kW / 280 hj (TSI) ja 176 kW / 240 hj (TDI) – puhul algavadArteoni hinnad vastavalt 45 587 ja 46 396 eurost. Volkswageni mudelivalikus võtab Arteon sisse koha Passatist kõrgemal. Uut Volkswagen GT-autot hakatakse tootma Saksamaal asuvas Emdeni tehases.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen Arteon
Jaga:

Streik võib Tesla Model 3 tootmist segada

Tesla ostis mõni aeg tagasi ettevõtte Grohman Engineering ning nüüd pole välistatud tütarettevõttes võib puhkeda streik, mis võib juulis algava Model 3 tootmise edasi lükata.

Tesla ostis Grohman Engineeringu, et luua pädev inseneride grupp, mis aitaks kiirendada Model 3 arendamist ja tootmist. Nüüd on aga võimalus, et 660 Grohman Engineeringu, mis muudeti Tesla Advanced Automation Germany’ks, töötajat hakkavad streikima.

Streigi taga on ametiühingu kehtestatud palgast 30% väiksem palk. Lisaks veel see, et Tesla tühistas kõik muud Grohmani tööd, mis ei olnud seotud Teslaga. See aga paneb inimesed tuleviku pärast muretsema. Peale selle teeb veel muret, et Grohmani looja lahkus ettevõttest.

Tesla pakkus probleemi lahendamiseks välja, et tõstab osadel töötajatel kuupalka kuni 150 eurot, kuid selline käik jääks ikka allapoole ametiühingute kehtestatud palkade. Ametiühing nõuab Teslalt pea 400 eurost kuusissetuleku tõusu.


Igasugune streik Teslas võib ohustada Model 3 tootmist.

Märksõnad: autouudised
Jaga: