Uber kaotas isesõitvate autodega tegeleva tippjuhi

Uberi jaoks on viimased pool aastat mõnes mõttes äärmiselt keerulised olnud. Kuigi klientide arv jätkab kiiret kasvu, ärritusid mõned inimesed jaanuaris Uberi tegevjuhi kuulumise üle Donald Trumpile nõu andvasse gruppi. Veel enne seda tabasid Uberit probleemid isesõitvate autode testimisega ning selles osas läks asi vaid hullemaks, kui Alphabeti Waymo Uberi võõra intellektuaalomandi kasutamise eest kohtusse kaebas. Esmaspäeval teatas Uber, et nüüd on lahkunud ka üks nende tippjuht Sherif Marakby, kes tegeles peamiselt just isesõitvate autode arendamisega. 

Isesõitvad autod on Uberi tuleviku jaoks üks olulisemaid prioriteete. Uberi tegevjuht Travis Kalanick on öelnud, et sellest sõltub ka ettevõtte tulevik, kuna tema hinnangul on isesõitvad autod niivõrd palju efektiivsemad ja odavamad, et kui üks ettevõte jõuab autonoomse sõidu- või autojagamisteenusega teistest ette, saavutab ta kiiresti ka monopoolse seisundi ning teistel on seejärel juba keerulisem turule siseneda. Kalanick loodab ilmselgelt, et suurmaks tegijaks kasvab Uber, kuigi viimaste kuude probleemid isesõitvate autodega on Uberi arengule korraliku hoobi andnud. 

Järgmiseks verstapostiks Uberi isesõitva tehnoloogia arengus on mai esimene pool, mil USA kohtunik annab oma esialgse hinnangu, kas ja mil määral Uber Waymo patenteeritud tehnoloogiat kasutab ning kas Uber peab sellega seoses oma isesõitvate autode testimise lõpetama. 

Märksõnad: autouudised
isejuhtiv auto waymo
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Fotod: Volkswagen I.D. Crozz ideeauto

Volkswagen tutvustas kolmandat I.D. kontseptsiooni. Crozz on elektril töötav crossover, mis ehitatakse elektrisõidukite jaoks arendatud MEB platvormile.

Muutub aina tavapärasemaks, et igal tootjal on oma crossover kupee. Volkswagen ehitas ideeauto, millest kasvab välja trendikas linnamaastur. Crozzil on futuristlikud silmad ning peenikesed ja tagaosale küündivad LED tagatuled. Insenerid jätsid kahe telje vahele võimalikult palju ruumi, et auto salong saaks mahukas.

Seest peaks olema langevast katusest hoolimata piisavalt ruumi tagareisijatele. B-piilarite puudumine ning liuguksed peaksid tagaistmel koha sisse võtmise lihtsaks tegema. Suurt panoraamkatust läbivad LEDide read. Neid saab viipeliigutusi kasutades kasutada salongi valgustamiseks.

Salongist leiab väga vähe nuppe ja lüliteid, neid asendab 10,2-tolline puuteekraan ja kõik vajalikud näidud ja spidomeeter kuvatakse 5,8-tollisele ekraanile.

Volkswagenit viivad edasi kaks elektrimootorit, mis toodavad 302 hj (225 kW). Neist 101 hj (75 kW) jõuab esi-, 201 hj (150 kW) tagasilda. Ideeauto tippkiirus on 180 km/h. Auto massist 48% on esisillal. Tootja sõnul sarnaneb masina juhitavus Golf GTI omaga.

Crozzil on 81 kWh aku ja see võimaldab läbida kuni 500 kilomeetrit. Kiirlaadimist kasutades täitub kau 80%-ni poole tunniga.


Esimene seeriatoodetav MEB platvormile ehitatav elektriline Volkswagen jõuab müügile 2020. aastal.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tänasest saab Eestis tellida VW uut mudelit Arteon

Volkswagen alustas tänavusel Genfi autonäitusel esitletud uusima avangardistliku gran turismo Arteon eelmüüki. Esimesed kliendid peaksid auto kätte saama juuli alguses.

Nii Arteon kui Arteon R-Line on saadaval bensiini- ja diiselmootoritega võimsusega kuni 206 kW (280 hj) TSI või 176 kW (240 hj) TDI mootori puhul. Mõlemad tippversioonid on standardvarustuses kahe siduriga käigukasti (DSG) ja 4Motion nelikveoga.

Arteon esindab Volkswageni nägemust preemiumautost, milles on kombineeritud klassikalise sportauto disainielemendid laugpärakere elegantsi ja ruumikusega. See on kombinatsioon emotsionaalsest disainist, sportlikust karismast, äärmisest paindlikkusest ning ruumikusest – teljevahe on tervelt 2841 mm ning pagasit mahub autosse 563-1557 liitrit. Tehnilise poole pealt väärivad uue Volkswageni puhul märkimist esi- või nelikvedu ning digitaalnäidikud ja -juhtseadised. Varustusse kuuluvad muuhulgas digitaalne näidikuplokk Active Info Display, esiklaasinäidik, 9,2-tollise klaasekraaniga uus infolustisüsteem Discover Pro ja viipejuhtimine.

Arteoni uuenduslikud juhiabi- ja mugavussüsteemid on avangardsele kontseptsioonile väärikateks kaaslasteks. Seda illustreerivad hästi kolm uut tehnoloogiat. Uusima põlvkonna pikivaheregulaatoriga kiirushoidik (ACC) võtab nüüd arvesse ka selliseid andmeid nagu kiirusepiirangud ja teekonnainfo ning muudab vastavalt neile automaatselt sõidukiirust. Tuginedes navisüsteemi GPS-andmetele ja teekartidele oskavad uued, kiirtevihu ennetava juhtimisega dünaamilised pöördetuled lähenevat kurvi oodata ning valgustavad seda veel enne, kui juht tegelikult sinna sisse pöörab. Teise põlvkonna hädaabisüsteem Emergency Assist tõstab oluliselt ka turvalisust: kui juht pole tervislikel põhjustel enam võimeline oma ülesandeid täitma, suudab süsteem enda võimaluste piires mitte ainult autot pidurdada, vaid selle ka aeglasemasse sõiduritta roolida, kui liiklusolud võimaldavad.

Lisaks kõrgekvaliteedilisele baasmudelile on gran turismo saadaval ka eksklusiivsel R-Line varustustasemel. Lisavarustuse hulgast on võimalik mudelile lisada ka panoraamkatuseluuk, kolmetsooniline automaatne kliimaseade (Air Care Climatronic koos õhukvaliteedi anduri ja allergeenifiltriga), masseerivad istmed ees, roolisoojendus ja kahevärviline nappa-nahast interjöör.

Arteoni hinnad algavad nii Eestis kui Leedus 32 000 eurost. Baasmudel on saadaval 2017. aasta kevadest. R-Line ja kahe võimsama mootori – 206 kW / 280 hj (TSI) ja 176 kW / 240 hj (TDI) – puhul algavadArteoni hinnad vastavalt 45 587 ja 46 396 eurost. Volkswageni mudelivalikus võtab Arteon sisse koha Passatist kõrgemal. Uut Volkswagen GT-autot hakatakse tootma Saksamaal asuvas Emdeni tehases.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen Arteon
Jaga:

Streik võib Tesla Model 3 tootmist segada

Tesla ostis mõni aeg tagasi ettevõtte Grohman Engineering ning nüüd pole välistatud tütarettevõttes võib puhkeda streik, mis võib juulis algava Model 3 tootmise edasi lükata.

Tesla ostis Grohman Engineeringu, et luua pädev inseneride grupp, mis aitaks kiirendada Model 3 arendamist ja tootmist. Nüüd on aga võimalus, et 660 Grohman Engineeringu, mis muudeti Tesla Advanced Automation Germany’ks, töötajat hakkavad streikima.

Streigi taga on ametiühingu kehtestatud palgast 30% väiksem palk. Lisaks veel see, et Tesla tühistas kõik muud Grohmani tööd, mis ei olnud seotud Teslaga. See aga paneb inimesed tuleviku pärast muretsema. Peale selle teeb veel muret, et Grohmani looja lahkus ettevõttest.

Tesla pakkus probleemi lahendamiseks välja, et tõstab osadel töötajatel kuupalka kuni 150 eurot, kuid selline käik jääks ikka allapoole ametiühingute kehtestatud palkade. Ametiühing nõuab Teslalt pea 400 eurost kuusissetuleku tõusu.


Igasugune streik Teslas võib ohustada Model 3 tootmist.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Uus G-klass säilitab oma kandilise kuju

Mercedes ei loobu veel alates 1979. aastast müügil olnud ikoonilisest G-klassist ning maasturi järgmine põlvkond säilitab paljudele südamelähedase, paljude jaoks maja meenutava kuju.

Daimleri peadisainer Gorden Wagener rääkis New Yorgi autonäitusel portaalile Automotive News, et nad kujundasid kõik uuesti. Tema sõnul näeb uuendatud G-klassi lähitulevikus. Maastur saab uue roolisüsteemi, kaasaegse vedrustuse ning lisaks muutub G-klass laiemaks ja kergemaks.

“Me peame säilitama kandilise kuju,” ütles Wagener. “Peame disainiga vastutustundlikult ümber käima, muidu see ei oleks G-klass. Seega see peab olema teravate nurkadega,” rääkis peadisainer. Wagener kinnitas, et G-klassil säilib tuttav kuju, kuid see tuleb eelkäijatest täiskasvanulikum.

G-klassi tootmine jätkub Austrias Magna Steyri tehases. Uut mudelit peaks nägema selle aasta jooksul.



Märksõnad: autouudised
Jaga: